Breakit Premium Logo

Susanne Rönnqvist Ahmadi lämnade Klarna för Hubspot – här är hennes marknadsföringsstrategier under krisen

Klarna Hubspot Marknadsföring
Susanne Rönnqvist Ahmadi lämnade Klarna för Hubspot – här är hennes marknadsföringsstrategier under krisen

Susanne Rönnqvist Ahmadi. Foto: Pressbild

Caroline Englund

Reporter

Hon lämnade Klarna för ett toppjobb på ett av världens största och mest hypade techbolag inom marknadsföring – mjukvarujätten Hubspot.

Nu avslöjar marknadsföringsproffset och toppchefen Susanne Rönnqvist Ahmadi sina bästa tips kring marknadsföring i kristider, vad man absolut inte ska göra – och vilka företag hon tror blir vinnare när pandemin är över.

“Det är svårare att stänga affärer just nu", säger hon.

Susanne Rönnqvist Ahmadi har under de senaste åren haft höga chefspostioner inom marknadsföring på en rad heta techbolag – senast på Klarna.

I tidigare intervjuer har hon berättat att bakgrunden som kickboxare – med ett SM-guld i bagaget – har lärt henne att fokusera.

Genom åren har hon också lärt sig hur viktigt det är att våga ta plats och ställa frågor för att i slutändan kunna förmedla komplicerade budskap på ett enkelt sätt. 

För drygt ett år sedan fick Susanne Rönnqvist Ahmadi ett samtal från ett av världens största och mest hajpade techbolag inom marknadsföring –...

Läs fler artiklar
LÄS MER