Kurs i leadsgenerering – från strategi till resultat på två timmar

Breakit Breakit Crash Course
Kurs i leadsgenerering – från strategi till resultat på två timmar

Breakit

Gå Breakits populära kurs om att skapa fler leads i digitala kanaler.

Anmäl dig till kursen här – begränsat antal platser!

I en tid då sociala medier och andra digitala kanaler har blivit vardag för de flesta människor är det också där som många kunder spenderar mycket av sin tid. Det har skapat en ny spelplan för de som vill nå ut till kunderna och det är viktigt att förstå hur digitaliseringen påverkar kundresan. 

Vad krävs egentligen för att få den första kundkontakten och vilka är de hetaste konverteringspunkterna under den digitala kundresan? Det kommer Malina Koch, operativ chef på den digitala specialistbyrån Trigger Company och startup-coach på Sting, att svara på i sin kurs med Breakit, som nu på grund av stor efterfrågan hålls för andra gången.

“Ett vanligt fel är att lägga hela marknadsbudgeten på den kanalen där man ser lägst cost per lead – utan att se helheten och se hur andra kanaler påverkar resultatet”, säger Malina Koch.

Det handlar om att bygga upp hela den digitala funneln

Malina Koch har gedigen erfarenhet av att hjälpa både små- och medelstora bolag med försäljning till konsument och företag. Under kursen lär hon ut vilka konverteringspunkter som finns i olika digitala sammanhang och hur de kan användas för att få fler leads.

“Inte alla affärsmodeller tillåter avslut online, men allas kunder är online och alla har möjlighet att nå ut till sina kunder, liksom väcka och samla deras intresse i digitala kanaler. Du får lära dig att tänka utifrån kundens perspektiv i olika stadier, för även om du vill samla in mejladresser i första steget, så vill kunden kanske ha mer information innan dess”.

På kursen kommer du som deltagare att få både konkreta tips på hur de kommer igång och optimerar kundresan. Från det att du får kontakt med potentiella kunder, till bearbetningen av kunderna och slutligen hur du får dem att slutföra köpet.

“Det handlar om att bygga upp hela den digitala funneln för leadsgenerering, fördelar med olika kanaler, budskap och KPI:er att utvärdera”, säger Malina Koch.

Anmäl dig till kursen här – begränsat antal platser! Kursen äger rum den 25 augusti.

Läs fler artiklar
LÄS MER