Sök

Rocker la en kvarts miljard på reklam för konsumtionslån – nu slår krisen till: “Vi känner oss väldigt trygga”

BynkRockerlån

Emil Hansson, vd Rocker. Foto: Press

Olle Aronsson

Olle Aronsson

Medgrundare

Bankutmanaren Rocker har expanderat i högt tempo med massiv tv-reklam för att få in nya låntagare. Nu rusar dock arbetslösheten – och bolagets kreditmodell blir utsatt för sin första tuffa prövning.

“Vi har haft högkonjunktur i många år, och vi har förstås tagit höjd i vår modell för att det kan bli sämre tider”, säger vd:n Emil Hansson i en intervju med Breakit, där han också berättar om bolagets nya produkter som ska konkurrera med betalbolag och fonder.

  • Pris från
  • 349 kr
  • /månad

Få tillgång till all vår journalistik – bli medlem på Breakit!

Genom att fylla i din mejl och klicka på knappen samtycker du till att Breakit sparar din e-postadress. Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter.

Tillgång till alla artiklar

Få det senaste först

Bli en del av vår community

  • Tillgång till alla artiklar
  • Få det senaste först
  • Bli en del av vår community

Läs mer