Sök

Hellofresh utfärdar omvänd vinstvarning

Hello FreshMat på nätetCorona

Foto: Istockphoto/press

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

Stark tillväxt för mat på nätet.

Det tyska matleveransföretaget Hellofresh utfärdar en omvänd vinstvarning för det första kvartalet. Bolaget har i samband med coronavirusets allt större påverkan under mars upplevt en påskyndad tillväxt, enligt ett pressmeddelande.

Därtill var även januari och februari månader med starka tillväxttal.

Bolaget bedömer nu att intäkter och aebitda för kvartalet landar på 685-710 miljoner euro respektive 55-75 miljoner euro. Båda intervallen hamnar väl över analytikernas senast publicerade förväntningar, uppges det.

Svenska Jessica Schultz var med och grundade Hellofresh men är numera på svenska riskkapitaljätten Northzone.

Den tyska matkassejätten lanserade i Sverige i höstas.

Hellofresh väljer att inte ändra sin guidning för 2020 på grund av osäkerheten som coronapandemin skapat för den globala ekonomin.

Hellofresh släpper sin delårsrapport för första kvartalet den 5 maj.

 

Läs mer