Sök

SaaS-bolaget Dixa vill göra kundsupport lättare – nu storsatsar de på Sverige (och här är planen)

DixaSaaS

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

De fyllde precis kassan med 345 miljoner och har redan tungviktare som Royal Design Group och Interflora på kundlistan.

Nu ska bolaget ta nästa steg – i Sverige.

I en intervju med Breakit berättar grundaren och vd:n Mads Fosselius om:

# Varför den svenska marknaden är så viktig för dem

# Vad de har lärt sig att av att skala upp i raketfart

# Varför det är så viktigt att vara så nära kunden som möjligt när man bygger SaaS-bolag.

# Och det bästa tipset till den som vill dra igång ett ett Saas-bolag

Det danska SaaS-bolaget Dixa grundades 2015 men det var först tre år senare, i januari 2018, som de lanserade sin plattform för kundtjänst globalt.

Sedan dess har det växt i raketfart – från 12 till 120 medarbetare och en markant ökad omsättning på bara två år.

"Vi är stolta över att vara ett nordiskt bolag som har nått en global marknad. Vi har kunder i 30 länder nu, men samtidigt är det viktigt att respektera vår hemmamarknad och inte springa för snabbt in på nya marknader", säger bolagets medgrundare och vd Mads Fosselius.

Dixas plattform låter företag kommunicera samtidigt...

  • Pris från
  • 349 kr
  • /månad

Få tillgång till all vår journalistik – bli medlem på Breakit!

Genom att fylla i din mejl och klicka på knappen samtycker du till att Breakit sparar din e-postadress. Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter.

Tillgång till alla artiklar

Få det senaste först

Bli en del av vår community

  • Tillgång till alla artiklar
  • Få det senaste först
  • Bli en del av vår community

Läs mer