På 70-talet blomstrade de svenska jeansmärkena och ett av de som stod ut mest var Gul & Blå. Märket grundades av Lars Knutsson, pappa till Filippa Knutsson (Filippa K) och King-grundaren Sebastian Knutsson.
Han sålde företaget på 90-talet och bolaget gick, efter ett par bolagsaffärer, i konkurs.
Men nu ska det klassiska varumärket återuppstå. Och det med rejäl kändisbackning, skriver Expressen.
En ny ägargrupp har tagit över varumärket som ska återlanseras. Bland de nya ägarna finns bland annat Academic Works-grundaren Jeremias Andersson och artisten Charlotte Perrelli, med hennes man Anders Jensen bland de största aktieägarna.
Bland investerarna finns också Jens Alex, tidigare koncernchef på Nordisk Film och Andreas Ögren, vd i charkbolaget Gudruns.
Sportprofiler – och Löwengrips tidigare livvakt
Dessutom ska tennisprofilen Magnus Norman, före detta ishockeyspelaren Daniel Tjärnqvist och Isabella Löwengrips tidigare livvakt Magnus Andersson vara med i satsningen på att återuppväcka märket.
"Jag tror absolut detta varumärke kan bli en supersuccé igen", säger Charlotte Perrelli till Expressen.
Planen är att till en början sälja tröjor och jeans med Gul & Blå-loggan på nätet och att senare öppna en större flaggskeppsbutik i centrala Stockholm.
"Barnen till vuxengenerationen känner till märket genom sina föräldrar. Vi satsar på en bred målgrupp, men det är ingen nostalgigrej", säger Viktor Ottenback som är vd i det nya bolaget.
"Vi ska vara väldigt 2020."