Bianca Ingrosso ska lyfta e-handlaren Nelly – blir rådgivare

NellyCaia cosmeticsKläder

Bianca Ingrosso, reality-stjärna, influencer och jurymedlem för Talang. Foto: Press.

Jon Mauno Pettersson

Jon Mauno Pettersson

Chefredaktör

Bianca Ingrosso: "En genuin match"

E-handelsbolaget Nelly har inlett ett långsiktigt samarbete med influencern och entreprenören Bianca Ingrosso. Hon kommer att få titeln ”Creative Advisor”, det vill säga kreativ rådgivare, och samarbetet uppges påverka Nellys större kampanjer under året.

”Historiskt sett har Bianca alltid varit en av Nellys stora musor. Hon var 10 år när Nelly.com startade och vi har vuxit upp i samma tidsera. Med sin position som en av Sveriges största medieprofiler är hon idag den självklara ikonen för generation z, en generation som idag är primär för oss som bolag. Genom att ingå ett långsiktigt partnerskap ser vi fram emot att stärka relationen till Nellytjejen ännu mer”, säger Tuss Odin Ekman, Head of Brand. 

Bianca Ingrosso har vid sidan om rollen som influencer och tv-personlighet även startat det egna, snabbväxande sminkmärket CAIA Cosmetics.

Såhär kommenterar hon det nya samarbetet med Nelly.

”Nelly.com har sedan flera år varit min ”go-to” plats för inspiration, det känns så kul att jag kommer kunna vara med och påverka upplevelsen. Varumärkesmässigt är vi en genuin match, där jag ser fram emot att under 2020 kunna ge vår gemensamma målgrupp maxad modeinspiration. Stay tuned för ett händelserikt år, det kommer bli succé”, säger Bianca Ingrosso. 

Här kan du läsa mer mer om hur Bianca Ingrosso menar att man ska göra för att charmar ”generation Z”.

Läs mer