Det är sista veckan i juni. Du, vd i ett litet bolag med fem anställda, jobbar egentligen hemifrån men inser sent på eftermiddagen att du ändå måste in till kontoret för att lösa allt pappersarbete som samlats på hög. Trist att lämna familjen i solgasset för att bläddra i pärmar, men nöden har ingen lag.
Eller har den? Med ett modernt molnbaserat ekonomisystem hade du kunnat sköta ”pappersarbetet” från köksbordet eller solstolen.
”Idag finns det ingen anledning att slösa bort dyrbar tid. Med ett modernt program och en bra uppkoppling kan du göra all administration där du är, när du vill”, säger Anita Hansson, utbildningskonsult på Fortnox.
Byt till Fortnox – läs mer om fördelarna här
Enkelt att komma igång
Över 300 000 svenska småföretagare har redan upptäckt alla de fördelar som Fortnox molnbaserade ekonomisystem medför. Att byta programleverantör är alltid ett stort steg, oavsett storlek. Men med Fortnox blir klivet mindre, då du i de allra flesta fall får med dig hela bokföringshistoriken på ett smidigt sätt.
Vi kan hjälpa till att byta från flera olika bokföringsprogram
”Vi kan hjälpa till att byta från flera olika bokföringsprogram och på vår hemsida kan man se vad man kan få med sig från sitt program. Många byter helt själva men Fortnox kan också hjälpa till - och oftast går det fort.”
Här kan du läsa mer om Fortnox molnbaserade ekomonisystem
Enkelt att skala upp
Väl igång med Fortnox uppdateras alla funktioner kontinuerligt. All bokföringsdata är alltid säker, lagrad, uppdaterad och åtkomlig på webben. Inga fler säkerhetskopior, alltså. Och uppkommer frågor finns fri support via chatt eller telefon.
Som småföretagare är det enkelt att växa tillsammans med Fortnox. Som ny kund kan du välja mellan tre olika grundpaket. När bolaget växer och vill skala upp, är det enkelt att lägga till fler program, tjänster och licenser.
Enkelt att styra behörigheter
I ett fåmansföretag kanske det räcker med att du som vd har tillgång till Fortnox. När personalstyrkan växer är det enkelt att skaffa fler licenser. De anställda kan enkelt få olika typer av behörighet beroende på vad de gör i företaget – ett smidigt sätt för att låta rätt person göra rätt saker. På så sätt undviks den klassiska tidstjuven för många mindre bolag: Dubbelarbete
Med Fortnox kan varje enskild anställd fylla i sina egna timmar direkt i programmet
”Säg att ni har tre anställda som varje vecka skickar in hur många timmar de har lagt på olika projekt, anteckningar som du eller någon annan registrerar. Med Fortnox kan varje enskild anställd fylla i sina egna timmar direkt i programmet, vilket inte bara tar bort dubbelarbetet utan också minskar risken för fel.”
Se vad Fortnox kan göra för din startup här
Enkelt att jobba vidare med redovisningsbyrån
Har ditt företag en redovisningskonsult idag? Inga problem!
Så länge de också arbetar helt digitalt blir allt mycket smidigare om ni använder er av Fortnox. Redovisningsbyråns program kopplas ihop med ditt företag, och de får automatiskt notiser när något händer.
”Arbetar du digitalt behöver du inte lämna in underlag utan de finns redan i programmet. Mindre papper, helt enkelt.”