Sök

Därför kan Pinterest bli en guldgruva: "Köpstarka och köpvilliga användare"

Pinterest

Jenni Laapotti från den sociala mediebyrån Digitalsnack som också driver podden Digitalsnack. Foto: Istockphoto/Pia Gyllin

Caroline Englund

Caroline Englund

Reporter

Breakit grottar ner sig i kanalen som når en ovanligt köpstark målgrupp.

• Så kan du lyckas – även fast du når färre

• Därför behöver du inte uppdatera lika ofta

• Knepen för att nå framgång

För några år sedan var annonser på Facebook och Instagram en riktig guldgruva. Flera bolag som var tidigt ute och satsade på att synas där lyckades riktigt bra – några exempel är Daniel Wellington och Tom Hope. 

Men nu är smekmånaden över. Eftersom alla företag har upptäckt de effektiva marknadsföringskanalerna börjar det blir trångt och svårt att nå ut i allt brus.

Jakten på en ny oexploaterad kanal med samma potential som Facebook och Instagram har därför börjat.

Kanske finns den i Pinterest som i somras öppnade för annonsering mot svenska kunder. 

Pinterest grundade...

  • Pris från
  • 349 kr
  • /månad

Få tillgång till all vår journalistik – bli medlem på Breakit!

Genom att fylla i din mejl och klicka på knappen samtycker du till att Breakit sparar din e-postadress. Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter.

Tillgång till alla artiklar

Få det senaste först

Bli en del av vår community

  • Tillgång till alla artiklar
  • Få det senaste först
  • Bli en del av vår community

Läs mer