E-handlare gör tummen upp för Jarno Vanhatapios nya satsning

Breakit - E-handlare gör tummen upp för Jarno Vanhatapios nya satsning
Sara Lindmark
Sara Lindmark
Reporter

Nelly- och ZooZoo-grundaren Jarno Vanhatapio vill bygga framtidens marknadsplats för mode. Så tycker e-handlare om hans nya satsning NA-KD.

Sara Lindmark
Sara Lindmark
Reporter

Carin Carlberg driver butiken Kyssjohanna med en omsättning runt 5-6 miljoner kronor. Hon en av de e-handlare som fått frågan att gå med i NA-KD (som vi berättade om här).

“För mig personligen ligger det lite fel i tiden. Det skulle vara en stor satsning och nu när jag har småbarn kan jag inte sitta kvar på kontoret till 11 på kvällen som förut. Annars tror jag absolut att vi hade hoppat på det för jag är övertygad om att det kommer bli succé.”

Kyssjohanna lever till stor del på återkommande kunder och är känt för sin personliga kundservice. Den skulle hon i så fall inte vilja göra avkall på.

Det hon tycker verkar bäst med samarbetet är den stora synligheten och leveransavtalet.

“Du kan frakta till extremt många länder väldigt billigt och kommer ut till en mycket större publik. Det är ett fräscht sätt att driva e-handel och de som står bakom vet vad de gör. Men just nu är vi nöjda med hur vi har det,” säger Carin Carlberg.

Ulf Kihlberg, grundare och vd för Bagaren och kocken som säljer produkter för köket och hemmet, har också hört talas om det nya projektet.

“Hade vi varit i ett uppstartsskede tror jag det hade varit jätteintressant just för att man kan dela på mycket av de tunga kostnaderna som inköp av frakttjänster. Men när man kommer upp i en viss storlek vill man ha kontroll själv,” säger Ulf Kihlberg.

Bagaren och kocken omsatte runt 100 miljoner kronor under 2015 och har som mål att sälja för ytterligare 50 miljoner under det här året.  

Läs fler artiklar
LÄS MER