Chimi Eyewear bryter med Isabella Löwengrip

Chimi Eyewear Sociala medier influencers
Chimi Eyewear bryter med Isabella Löwengrip

Isabella Löwengrips inlägg för Chimi Eyewear plockades bort efter det uppdagats att det hade köpta likes.

Johanna Ekström

Reporter

"Samarbetet har fallit illa ut för båda parter "

Breakit har tidigare berättat om framgångssagan Chimi Eyewear. Bolaget, som grundades för tre år sedan av barndomsvännerna Daniel Djurdjevic och Charlie Lindström har vuxit snabbt. Förra året omsatte Chimi 20 miljoner och gjorde ett resultat runt nollan. 

Bolaget har byggt upp sin marknadsföring runt influencers. 

”Vi jobbar brett med influencers, det har varit en bidragande faktor till vår snabba expansion. Ambitionen är att hitta influencers som gillar vårt varumärke. Genuinitet är allt, finns det inte intresse för den faktiska produkten lyser det igenom”, har Daniel Djurdjevic tidigare sagt till Breakit.

Nyligen gjorde bolaget ett samarbete med Isabella Löwengrip som nu hastigt dragits tillbaka. Det efter att det uppdagats att det sponsrade inlägget på Instagram haft en rad köpta likes och kommentarer. Något som Bloggbevakning först uppmärksammade. 

Nu säger Daniel Djurdjevic till tidningen Resumé att bolaget kommer se över sina influencersamarbeten mer noggrant framöver. 

“Med facit i hand kan man säga att samarbetet har fallit illa ut för båda parter och därför var det bäst för alla inblandade att avsluta det. Vi tycker att det är supertråkig”, säger han till tidningen. 

Isabella Löwengrip skriver själv i en kommentar på sin blogg att köpet gjorts av någon utomstående i hennes namn, för att förstöra för henne.

Läs fler artiklar
LÄS MER