Sök

Hela listan: Så gör 32 stora e-handlare med sina returer

e-handel

Na-kd-grundaren Jarno Vanhataptio, Revolutionrace-grundaren Pernilla Nyrensten, Babyshop-grundaren Linn Tagesson och Bubblerooms vd Ville Kangasmuukko hanterar sina bolags returer på olika sätt.

Caroline Englund

Caroline Englund

Reporter

Breakit frågade 32 stora e-handlare om de använder center utomlands för att hantera sina returer.
Här är deras svar.

I år kommer vi svenskar handla prylar på nätet för 88 miljarder kronor, spår Postnord i sin prognos. Nästan var tredje plagg som köps online skickas tillbaka och vad som händer med returerna är en het fråga som har diskuterats flitigt den senaste tiden.

Breakit har genom mejl, telefonsamtal och GPS-spårning gått till botten med hur 32 av Sveriges största e-handlare gör med sina returer.

Fem av de e-handlare vi kontaktade skickar returerna till center utomlands där varorna packas om för att sedan skickas tillbaka till det svenska lagret

Vi har främst tittat på modebolag e...

  • Pris från
  • 349 kr
  • /månad

Få tillgång till all vår journalistik – bli medlem på Breakit!

Genom att fylla i din mejl och klicka på knappen samtycker du till att Breakit sparar din e-postadress. Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter.

Tillgång till alla artiklar

Få det senaste först

Bli en del av vår community

  • Tillgång till alla artiklar
  • Få det senaste först
  • Bli en del av vår community

Läs mer