Sök

Vårt löfte till dig som prenumerant på Breakit Premium

BreakitJournalistikMedier

Olle Aronsson är medgrundare och ansvarig utgivare på Breakit.

Olle Aronsson

Olle Aronsson

Medgrundare

Efter fyra år lanserar vi vår största satsning hittills på kvalitetsjournalistik: Breakit Premium. Det sker i en värld där techbolagen blir allt mäktigare – och behovet av insatt rapportering är alltmer nödvändigt.
Vårt mål är att du som betalande läsare ska få hjälp att analysera, överblicka och se in bakom kulisserna på det nya näringsliv som växer fram.

"Startups och techbolag är ju på väg att förändra hela näringslivet, visst måste det finnas behov av en sajt som skriver om det?".

Ungefär så resonerade vi när vi lanserade Breakit våren 2015.

Sedan dess har mycket hänt. Techbolagens påverkan på samhället har bara fortsatt att öka, inte minst i Sverige. Här på Breakit-redaktionen har vi kunnat se vår nyhetssajt har växa från ingenting till mellan 150.000 och 200.000 besökare i veckan.

Responsen från er läsare har varit otroligt värmande och positiv.

Men vi har också fått mycket feedback – i synnerhet från kärnan av målgruppen – om att det inte räcker med nyhetsartiklar. Många läsare vill ha mer fördjupning, fler djupintervjuer, kartläggningar och analyser. Helst ska alltihop också kryddas med en dos initierat affärsskvaller och en gnutta underhållning.

Vi lovar att lägga ner vår själ i att leverera på det löftet

Den typen av fördjupande material är dock svårt att kombinera med en renodlad annonsmodell. Det skulle utan tvekan funka att bygga Breakit med enbart gratisinnehåll – det har gått utmärkt fram tills nu eftersom vi har en målgrupp som många annonsörer vill nå. De vanliga nyhetstexterna om vad som har hänt kommer också fortsatt att vara helt gratis, vilket skiljer oss från de flesta nyhetssajter.

Men för att också ge kärnläsarna – chefer, entreprenörer, investerare och andra specialintresserade – det de vill ha lanserar vi nu Breakit Premium.

Vi lovar att ge dig som prenumerant:

  • Analyser och kommentarer. Vad betyder nyheten, vem påverkas och hur?
  • Kartläggningar. Vilka är störst, bäst och vassast i min bransch?
  • Djupintervjuer. Affärsmodeller, KPI:er, trender, strategier.
  • Affärsskvallret. Snacket bakom kulisserna
  • Ett exklusivt Premium-nyhetsbrev varje vecka
  • … och förstås en massa mer som gör att du kan ligga i framkant


Och inte minst så lovar vi att lyssna på er. Mejla gärna till premium@breakit.se med förslag på vad vi borde rapportera.

Vi kommer att lägga ner vår själ i att leverera på det här löftet. Vill du teckna en prenumeration gör du det här.

Själv är riktigt stolt och imponerad över några av de första premium-artiklarna som vi har publicerat. Om du redan har hunnit signa upp dig kan du exempelvis läsa:

Stefan Lundells närgående kartläggning av Sveriges hetaste investerare, som han har bevakat i 20 år. En läsfest!

Towe Boströms tankeväckande story om hur det svenska träningsmärket Stronger på kort tid lyckats nå en försäljning på cirka 100 miljoner – nästan helt och hållet via Instagram.

Erik Wisterbergs spännande skildring av vad som sker bakom kulisserna på Whyred – det en gång så framgångsrika modevarumärket som nu står vid ruinens brant. 

Läs mer