Sök

Har Hanna Johansson på Revolut Sveriges svåraste uppdrag?

Revolutfintech

Hanna Johansson, Sverigechef på Revolut. Foto: Tobias Blixt

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Storbankerna, Klarna, Bynk – och kreditkort från mängder av företag. Konkurrensen om svenskarnas plånböcker är idag stenhård.
Men Hanna Johansson, Sverigechef på kaxiga Revolut, har en plan för hur hennes företag ska göra för att slå sig in på marknaden.

Bankutmanaren Revolut har pumpats full av riskkapital och expanderar aggressivt över världen. Över åtta miljoner kunder har hittills registrerat sig som Revolut-användare – och den aggressiva tillväxten ska gälla också i Sverige. Här har Revolut i dagsläget över 80.000 användare, en bit över de 50.000 som bolaget hade som mål att nå innan slutet på året. 

Det mer långsiktiga målet är att en halv miljon svenskar ska använda Revolut.

Men konkurrensen är som bekant tuff på betalkortsmarknaden. Redan idag finns det en lång rad aktörer som erbjuder olika former av betal- och kreditko...

  • Pris från
  • 349 kr
  • /månad

Få tillgång till all vår journalistik – bli medlem på Breakit!

Genom att fylla i din mejl och klicka på knappen samtycker du till att Breakit sparar din e-postadress. Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter.

Tillgång till alla artiklar

Få det senaste först

Bli en del av vår community

  • Tillgång till alla artiklar
  • Få det senaste först
  • Bli en del av vår community

Läs mer