Sök

Forza Football vässar laget – plockar chef från Volvo Lastvagnar

Forza FootballSport

Ingela Nordenhav.

Towe Boström

Towe Boström

Reporter

"En oerhört spännande utmaning".

Fotbollsappen Forza Football vill knyta samman fotbollsfans från hela världen. Göteborgsbolaget, som grundades av Patrik Arnesson under 2012, erbjuder bland annat matchresultat i realtid och aktuella uppdateringar om spelare och tabeller.

Under förra året omsatte Forza Football 56 miljoner kronor, vilket motsvarar en ökning med 64 procent jämfört med året innan. Rörelsevinsten landade i sin tur på 1,8 miljoner kronor.

Vd:n Patrik Arnesson förklarade då att det ökade resultatet bland annat berodde på att bolaget förbättrat annonserna i appen.

Nu stärker Forza Football teamet genom att rekryterat en operativ chef, och det är Ingela Nordenhav som fått i uppdrag att vässa verksamheten framåt. Hon kommer närmast från positionen som marknadschef för Volvo Lastvagnar där hon bland annat ansvarade för globala lanseringar av nya produkter.

Ingela Nordenhav, som tillträdde rollen som operativ chef den 1 juni, säger att hon ser en enorm potential i fotbollsappen. 

”Det är en oerhört spännande utmaning att bidra till utvecklingen av visionen att göra fotbollsvärlden till en bättre plats och tillgänglig för alla. Jag är en nyfiken person som inspireras av ett dynamiskt, snabbrörligt bolag med en mycket stark och tilltalande vision”, säger Ingela Nordenhav.

Grundaren Patrik Arnesson säger att han är väldigt nöjd med sin värvning.

”Ingelas långa erfarenhet av ledarskap, skarpt kommunikations- och varumärkesarbete och affärsdrivande produktutveckling stärker både vår organisation och vårt erbjudande ytterligare”, säger Patrik Arnesson.

Läs mer