Hemset vill göra professionell inredningshjälp lättillgänglig

Hemset Inredning Bostad
Hemset vill göra professionell inredningshjälp lättillgänglig

Från vänster: Carl Bengtsson, Sara Olausson, Emma Gunnebrink, Tobias Ekman.. Foto: Mika Ågren

Tobias Blixt

Reporter

Malmö-startupen som skapar en digital inredningstjänst lockar investeringar från Wellstreet och Maxify.

Idén bakom Hemsets tjänst är enkel, de vill ge personer tillgång till råd om inredning utan att behöva boka in hembesök och fysiska möten. Istället ska kunden ladda upp en profil, med bild och film som visar hur rummet ser ut som sedan används av inredaren.

“Vi vill visa att en inredningstjänst inte måste vara en dyr premiumtjänst. Det behöver inte handla om att ta något snyggt till flott, det kan också handla om att göra det snyggt från början”, säger bolagets vd Emma Gunnebrink.

Bolaget grundades 2018 av Emma Gunnebrink, Sara Olausson, Carl Bengtsson och Tobias Ekman. Sedan dess har de varit med i acceleratorprogrammen Think och Femtech Bootcamp och deras idé har lockat investerarnas intresse. Nu plockar Hemset in totalt 3 miljoner kronor från riskapitalbolagen Maxify och Wellstreet.

“Vi tycker att Hemsets idé utan tvekan ligger helt rätt i tiden. Vi har investerat för att vi redan tror att konsumenterna idag förväntar sig att hushållstjänster ska levereras via en digital plattform med toppmodern kundupplevelse. Vi är glada att kunna stödja Hemset och se dem förändra inredningsindustrin”, säger Jessica Rameau, nybliven partner Chief Investment Officer på Wellstreet.

Hemset har under 2018 lanserat en pilot av sin tjänst på marknaden. Pengarna som bolaget tar in nu ska användas för att vidareutveckla tjänsten, leverantörssamarbeten och marknadsföring. 

“Vi har börjat lägga mer resurser på marknadsföring, sen kommer vi också att göra en nylansering till hösten med en ny hemsida.”

Läs fler artiklar
LÄS MER