I höstas inledde H&M ett samarbete med Klarna, som går ut på att Klarna hjälper klädjätten med betallösningar, i första hand via appen. Tanken är att det ska gå att betala med hjälp av Klarna både online och i butik. Exakt vad samarbetet går ut på har Breakit tidigare rett ut i den här artikeln. I höstas investerade H&M även 185 miljoner kronor i Klarna. "H&M är exakt den spelaren som kan ta Klarna till nästa tillväxtmål, inte minst på den viktiga USA-marknaden. Klädjätten är ett globalt varumärke med kunder som varje månad gör nya inköp (till skillnad från till exempel Ikeas kunder som kanske gör två inköp per år). Och även om H&M har haft några tuffa år bakom sig så är bolaget stort både i USA och England – Klarnas nyckelmarknader", skrev Breakits Stefan Lundell i en kommentar då. Nu står det klart att bolagen utökar samarbetet till den amerikanska marknaden. "Vi är exalterade över att vårt samarbete med H&M fortsätter att utvecklas, och att vi nu tillsammans lanserar tjänsten på världens största och mest intressanta retail-marknad", säger Klarnas kommersiella chef Michael Rouse i en kommentar. Daniel Claesson, affärsutvecklingschef på H&M Group, säger i ett uttalande: "Att shoppa på H&M ska vara bekvämt, relevant och inspirerande. Vi är glada över att snart kunna erbjuda modeintresserade människor på vissa utvalda marknader ett helt nytt sätt att betala".