Sök

Hitta.se nylanserar sin offerttjänst – satsar mot ny marknad

Hitta.seBokningsplattformföretagstjänster

Alexander Hannerland, vd på Hitta.se. Foto: Press / Istockphotos.com

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Fortsätter satsa på en breddning av verksamheten.

Hitta.se har sedan de köpte ut sig själva från från Schibsted under 2017 satsat hårt på att bredda verksamheten till att bli mer än bara en söktjänst för telefonnummer och adresser. Planen har varit att bli en bredare marknadsplats för tjänster.

I mars förra året lanserade de tjänsten Hitta Offert – för att konkurrera med företag som Offerta och Servicefinder.

Efter den lanseringen har Hitta också köpt upp bokningstjänsterna Itsperfect och Bokadirekt.

Nu meddelar bolaget att de kommer att nylansera sin offerttjänst under varumärket proffs.se.

“Det känns väldigt spännande! Det är ett virrvarr där ute att hitta duktiga proffs som är intresserade av ens uppdrag. Nu ser vi att tjänsten levererar och att förfrågningarna och företagen strömmar in. Så vi kommer att fortsätta vår resa och utmana konkurrenterna med det slagkraftiga varumärket”, säger Alexander Hannerland, vd på Hitta.se i ett pressmeddelande.

Hitta skriver i pressmeddelandet att de nu täcker in majoriteten av onlinebokningarna inom skönhet i Sverige. Nu vill de ta en större del av transaktionerna inom rot- och rut-marknaden. Enligt företaget självt har de närmare 4 miljoner besökare per vecka, och de menar att det finns potential att vara “top of mind” hos folk med proffs.se

“Tidigare har denna typ av tjänst haft ett lite skamfilat rykte, men vi har fått mycket beröm för vårt upplägg från de anslutna företagen, våra samarbetspartners och användarna. Det är en väldigt lovande start att bygga grunden för vår offerttjänst med nöjda användare”, säger Alexander Hannerland.

Läs mer