Sök

Life of Svea köper Loppigruppen – skapar starkt familjeimperium

Peter Scheffer GroupMedier

Peter Scheffer, Life of Svea och Katarina Bergegård, Loppigruppen.

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

Webbredaktör

Fortsätter att expandera sitt familjeimperium.

Nyligen köpte mediehuset Life of Svea Nyheter24 – och nu fortsätter köpfesten.

Peter Scheffer Group, som äger Life of Svea, köper nu också upp mediabolaget Loppigruppen, som jobbar med influencer marketing och kreativ marknadsföring inriktad mot kvinnor 20-45 år.

"Vi har alltid försökt komma in i kvinnors liv när deras tankar om att skaffa barn börjar komma", säger Katarina Bergegård, vd och ägare på Loppigruppen.

Bolaget startade som en köp- och säljsajt men har på senare år utvecklats mot marknadsföring och influencer marketing. Företaget äger bland annat sajterna vimedbarn.se och myshowroom.se 

“Vi har samma målgrupp men Life of Svea har en väldigt stor onlineräckvidd – vi kan bidra med vår expertis inom influencer marketing och vår förmåga att skapa kreativa koncept för annonsörer," säger Katarina Bergegård.

Förutom Nyheter24 äger Life of Svea sedan tidigare bland annat sajterna Familjeliv och Alltförföräldrar. Med sina 8 medarbetare flyttar nu Loppigruppen in på samma kontor tillsammans med de sajterna och Nyheter24.

“Nu bildar vi den enskilt starkaste digitala aktören för den nischade kvinnomålgruppen”, säger Life of Sveas vd och ägare Peter Scheffer.

“Jag ser mycket fram emot att ha med Loppigänget på vår spännande resa framåt.”

Affären genomförs genom att Katarina Bergegård säljer alla aktier i bolaget till Peter Scheffer Group och går in som marknads- och utvecklingschef på Life of Svea.

Hur stor köpesumman är vill hon inte berätta.

Loppigruppen omsatte 2017 strax över 18 miljoner kronor och gjorde en vinst på 74.000 kronor.

Läs mer