Sök

Åsa Bengter ska göra digital hälsa hett för Schibsteds räkning

Schibsted Publishings ViktklubbDigital Health

Åsa Bengter. PRESSBILD.

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

Åsa Bengter blir ny vd för Schibsted Publishings Viktklubb och Digital Health.

“Det känns kul att få kliva in i den expansiva värld som digital hälsa utgör och få jobba med ett så nytänkande team,” säger Åsa Bengter i ett pressmeddelande.

Hon tar över som vd efter Cecilia Mortimer Meurling som blir chef för e-handeln på Åhléns. Åsa Bengter började på Aftonbladet 2006 och har bland annat varit projektledare på Aftonbladet nya medier, key account manager och affärsområdeschef för Aftonbladet print. Det senaste året har hon varit vd för Klart.se.

Annika Söderberg, affärsområdeschef för Nya medieprodukter, kommenterar rekryteringen: 

“Cecilia Mortimer Meurling och teamet bakom Viktklubb har gjort ett fantastiskt jobb. Vi är inne i en mycket expansiv och spännande fas där vi tittar på nya koncept inom hälsaområdet. Åsa Bengter har en perfekt bakgrund för att leda och utveckla detta arbete framöver.”

Läs mer