Sök

Per Holknekt ratar e-handeln i nya modesatsningen: "Jag vet att det är kontroversiellt"

e-handelMode

Per Holknekt. Foto: TT.

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

När modeentreprenören gör comeback är det fysiska butiker som gäller.

I början av april avslöjade sajten Habit att Odd Molly-grundaren och serieentreprenören Per Holknekt var tillbaka i modebranschen. Genom varumärket Ink letters ska han tillsammans med Ylva Liljefors och Lotta Cederqvist släppa en duffel i butiker under hösten.

Men den som hade hoppats på att få se det nya varumärket online kommer att bli besviken. Per Holknekt ratar nämligen e-handeln helt och hållet när de ska lansera under hösten.

“Vi vet att detta är ett kontroversiellt beslut, men vi står för det. Och jo visst har vi fått ovett för det.”, säger han till Habit och fortsätter:

“Det kan vara min kärlek till fysiska butiker och det där onda jag känner när jag ser butiker ta ner skylten efter alla år. Vi har bara mötts av kärlek från alla butiker efter vårt beslut och de näthandlare vi kontaktat har ej bemödat sig svara, vilket gjort beslutet lättare.”

Per Holknekt säger samtidigt till sajten att de kan ändra sig i framtiden. Men att de nu alltså inte är intresserade av e-handeln.

Nysatsningen mot modebranschen är inte det enda projekt som Per Holknekt lanserat den senaste tiden. I november kunde Breakit avslöja att entreprenören startat bolaget Monlux för att sälja premiumspeglar

Läs mer