Na-kd värvar från konkurrenterna – rekryterar Sylwvia Wennberg och Linda Hugestrand

NA-KDe-handel

Sylwia Wennberg och Linda Hugestrand.

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

Webbredaktör och Nyhetschef

"Stolt och upprymd."

Entreprenören Jarno Vanhatapio fortsätter att bygga vidare på sitt modeimperium Na-kd. Nu plockar hans e-handelsjätte in en rad profiler för att stärka sitt team. 

Från Boozt knycker man Sylwia Wennberg som får titeln 'Head of buying', alltså inköpschef.

"Jag är stolt och upprymd över att få bli en del av det fantastiska teamet på Na-kd," säger hon i ett pressmeddelande.

"Förutom en fantastisk tillväxt och ett innovativt sätt att se på social marknadsföring är Na-kd också ett fantastisk företag att bli en del av tack vare ett väldigt talangfyllt team."

Na-kd har också rekryterat Sandra Classon och Sophie Frick från konkurrenten Nelly (som för övrigt också grundats av Jarno Vanhatapio) som båda kommer ingå i inköpsavdelningen.

Dessutom plockar bolaget in Linda Hugestrand som senast kommer från en topposition inom Lynk & Co (ett av Volvoägaren Geelys bilbolag) och har jobbat med marknadsföring inom Volvo Cars i mer än 10 år. 

"Jag tror att Na-kd har potentialen att bli nästa svenska succéhistoria," säger hon.

"Att bli en del av det här stjärngänget för att ge marknaden nya samarbeten är väldigt spännande"

Na-kd har sprängt miljardvallen

Modebolaget Na-kd har vuxit snabbt de senaste åren och har en omsättning på 110 miljoner euro, 1,18 miljarder kronor, de senaste 12 månaderna.

Siffror som vd:n och grundaren Jarno Vanhatapio är nöjd med.

"Vi har inlett året enligt vår plan, både vad gäller omsättningstillväxt och investeringar" säger han i pressmeddelandet, där det även uppges att Na-kd inlett 2019 med fortsatt tillväxt.

"Vi har satt oss själva i en bra position på den globala marknaden och ser ett ökat intresse från erfarna personer som vill jobba på Na-kd."

Läs mer