Sök

Hälsokedjan Life ökar försäljningen – e-handeln växer med 60 procent

Lifee-handel

Gunnel Åkerman, vd för Life. Foto: Press.

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

Life ökar sin försäljning i både fysiska butiker och online.
"Visar på enorm potential i både varumärket och marknaden för hälsa", säger Lifes vd Gunnel Åkerman.

Privatägda hälsokedjan Life, som i år firar 25 år, ökade försäljningen förra året. Den stora volymtillväxten kommer dock från näthandeln som under fjolåret steg med 60 procent.

Life Sverige ökade omsättningen med 3,5 procent under förra året, vilket var mer än marknadstillväxten för detaljhandeln. E-handeln var på nordisk basis upp med 60 procent.

Butiksnätet växte med totalt 22 butiker, varav 15 stycken var förvärvade enheter.

"Att vi ökat vår försäljning i såväl fysiska butiker som online visar på en enorm potential i både varumärket Life och marknaden för hälsa", säger Gunnel Åkerman, vd på Life, i en kommentar.

Företaget satsar nu på två nya landschefer, i Sverige respektive Norge. Pål Kårfalk har sedan i februari axlat rollen som Sverigechef. Han kommer närmast från Designtorget.

I Norge är det Marte Glenday Iversen som tar över uppdraget från och med april. Hon kommer närmast från rollen som landschef på Glitter.

Läs mer