Sök

Adgrabber vill bli marknadschefens bästa vän – tar in 8 miljoner från IT-grundare

AdgrabberB2B

Adgrabbers grundare Mattias Hoof, Robin Thyselius, Sarah Sinclair och Robin Kochauf. Foto: Press

Johanna Ekström

Johanna Ekström

Reporter

Adgrabber har utvecklat en plattform för medieköp och marknadsföring. Målet är att guida marknadschefer rätt i djungeln av medier.

“Vi ger marknadschefen en övergripande kontroll och möjlighet att bland annat jämföra priser, effektivisera medieköp, minska ledtiderna och följa upp kampanjer i realtid. Mindre administration frigör tid som istället kan läggas på strategi, uppföljning och analys”, säger Sarah Sinclair som är bolagets vd.

Nu siktar bolaget på att expandera och tar in 8 miljoner från it-entreprenören Peter Thomassen, som även går in som ordförande. Han grundade i början av 2000-talet konsultbolaget Office IT-partner i Jönköping och sitter nu i en rad styrelser.

“Adgrabber har en produkt som kommer flytta gränser inom medie- och marknadsföringsbranschen. De fyra grundarna är bland de absolut bästa i branschen och även om företaget är nystartat så har de redan en mängd kunder från flera olika branscher”, säger han i ett pressmeddelande.

För pengarna ska Adgrabber nu fortsätta att utveckla tjänsten samt anställa fler konsulter.

Läs mer