Åhléns nya drag – ska sälja skönhetsprodukter till fyndpris

Åhlens e-handel
Åhléns nya drag – ska sälja skönhetsprodukter till fyndpris

Caroline Hjelm-Cronstedt ny vd Beauty Bargain. Foto: Pressbild/Istockphoto

Caroline Englund

Reporter

Åhléns satsar på skönhetsprodukter till fyndpris – öppnar ny e-handel.

Varuhusjätten Åhléns har de senaste åren kämpat för att möta detaljhandelns digitalisering – och testat att locka besökare med alltifrån mer upplevelser i butikerna till att öppna outlet-koncept.

För några månader stod det klart att bolaget också filar på en Amazon-konkurrent som går under namnet Åhléns Market Place och ska lanseras till sommaren.

Nu kommer Åhléns nästa drag – ett nytt fristående skönhetskoncept med fokus på fyndpriser. Konceptet kallas Beauty Bargain och kommer att drivas som ett dotterbolag till Åhlens. Satsningen innebär att skönhetsprodukter från en rad varumärken kommer att säljas både online och i fysiska butiker.

“Det här är ännu en spännande satsning vi gör för att möta förändrade konsumtionsmönster. Skönhet och välbefinnande är områden som växer stadigt och vi ser att det finns potential för det nya konceptet där kunden kan shoppa ur ett brett skönhetsutbud till lägre priser både online och i fysisk handel”, säger Gustaf Öhrn vd Åhléns i ett pressmeddelande.

Den första butiken öppnas under våren på Frölunda Torg i Göteborg och kort därefter lanseras även Beauty Bargains e-handel.

“Vi vill hylla vår kund och ge dem känslan av att de unnar sig något samtidigt som de gjort en bra deal”, säger Caroline Hjelm-Cronstedt ny vd Beauty Bargain.

Caroline Hjelm-Cronstedt har erfarenhet av varumärkesbyggande från The Absolut Company & L’Oréal.

Missa inte vårt event Beauty & Fashion tech den 4 april där vi mer på djupet går igenom succémarknaden som är mode och skönhet inom e-handel och retail. Läs mer och boka biljett här!

Läs fler artiklar
LÄS MER