Babba Rivera är tillbaka – slår upp portarna för nytt kontor i Stockholm

PR
Babba Rivera är tillbaka – slår upp portarna för nytt kontor i Stockholm

Babba C. Rivera och Aida Vrazalica. Foto: Press

Jon Wahlqvist

Webbredaktör

Öppnar nytt kontor i Stockholm.

Babba C. Rivera var med och lanserade Uber i Sverige 2013 innan hon lämnade Stockholm för New York. Efter en kort tid på startupen Away drog hon igång sin egen varumärkesbyrå Bybabba. Sedan starten har bolaget växt från bara Babba Rivera till tio anställda på kontoret i New York.

Nu gör hon resan tillbaka – och öppnar kontor i Stockholm.

“Ambitionen med Bybabba har från dag ett varit att vara en global byrå som finns där våra kunder behöver oss”, skriver Aida Vrazalica, som blir vd i Stockholm, i ett mejl till Breakit.

Hon har tidigare jobbat i modeindustrin i Milano, London och Stockholm och med stora svenska varumärken som Sandqvist och Stutterheim.

Vad är det som skiljer er från andra byråer?

“Vi skräddarsyr våra aktiveringar för varje kund och vi ställer oss personligen frågande till värdet av traditionella showrooms och pressmeddelanden”, säger Aida Vrazalica.

“Vi tänker oss själva som en förlängning av våra kunders marknadsteam och är alltid för vad som är bäst för kunden – även om det innebär en förändrad strategi.”

Att det blir Stockholm man slår upp portarna i är kanske inte så konstigt med tanke på Riveras bakgrund. Det gör att de redan från start har ett stort nätverk i staden.

“Vi har flera svenska kunder som efterfrågat support utanför New York, med efterfrågan för Stockholm, London och Paris. Samtidigt har vi skandinaviska kunder som behöver vår typ av erbjudande för den skandinaviska marknaden,” säger Aida Vrazalica.

Kontoret i Stockholm får en rivstart i och med att hon och Babba C. Rivera jobbar med dejting- och sociala nätverksappen Bumble som nyligen lanserades i Sverige.

"Jag är stolt över att ha träffat någon som delar min vision om vad framtiden för marknadsföring och PR,” säger Babba C Rivera om Aida Vrazalica.

“Det finns så mycket potential i Sverige, både för internationella varumärken att komma in på en ny marknad som för svenska märken att expandera till den amerikanska marknaden. Vi hoppas vi kan bygga den bron och vi känner oss hedrade att ha Aida som vår orädda ledare i Europa."

Läs fler artiklar
LÄS MER