Sök

Han vill skapa ett Linkedin – för influencers: "Fått bra feedback"

MysocialSociala medierinfluencers

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

Webbredaktör

Drar igång ett nätverk för influencers.

Vill du lägga upp en bild på middagen använder du Instagram, vill du tjafsa går du till Twitter och vill du säga något som mamma och pappa också kan läsa finns det Facebook. Om du skulle vilja hitta ett jobb eller bara få ta del av inspirerande citat kan du alltid logga in på Linkedin. 

Men var ska egentligen influencers träffa varandra. Det är bakgrunden till att Mustafa Alfredji, själv en influencer med över 100.00 följare i sociala medier, dragit igång Mysocial.

"När jag började jobba med sociala medier kände jag mig såsom många andra väldigt ensam," säger han till Resumé.

"Det är ingen som förstår hur det är att ha massor av följare som man varje dag måste prata med, och man har ingen att dela sina problem och utmaningar med."

Tanken är att influencers ska kunna mötas och diskutera problem, utmaningar och lära känna varandra. Något som i slutändan kan leda fram till samarbeten där man till exempel kan livestreama tillsammans.

"Vår största styrka är att vi adderar ett värde till influencers utan att erbjuda varumärkessamarbeten. vilket är super unikt för en aktör som arbetar med influencers. Vi har även sen ett år tillbaka byggt upp en databas på över 20 miljoner influencers vilket kommer göra det enkelt för oss att värva nya användare till plattformen", säger Mustafa Alfredji.

I nuläget krävs en inbjudan för att få vara med i nätverket men framåt våren kommer en ny version att släppas och samtidigt lanseras nätverket i hela Skandinavien. Då planerar man också att ta in 10-15 miljoner kronor. Redan nu har Storytel-grundaren Jon Hauksson och Strossle-grundaren Magnus Hultman investerat i bolaget.

Enligt Mysocials egna uppgifter har man just nu 250 medlemmar och mottagandet har varit positivt.

"Vi har fått bra feedback från de influencers som använt oss hittills. Vårt fokus nu är att ta den här unika positionen på marknaden som ingen annan har, som handlar om att bli bästa vän med kreatören," säger Mustafa Alfredji.

Läs mer