Sök

Alltid.se lägger ner – minst 20 miljoner upp i rök

AlltidKonkurs

Anton Johansson.

Johanna Ekström

Johanna Ekström

Reporter

Kastar in handduken efter drygt tre år.

Det beskrevs som elbranschens nya uppstickare för två år sedan. Nu lägger Vattenfalls startup Alltid.se ner.

Grundtanken var ett elavtal med fast pris och en och samma faktura. På så sätt slapp du hålla koll på två leverantörer: elbolaget och elnätsbolaget. Om du höll nere din förbrukning, eller gjorde något hållbart som att sopsortera, fick du poäng på detta som belöning. 

Bolaget grundades av e-handelsprofilen Anton Johansson, men är ett helägt dotterbolag till Vattenfall. Han är entreprenör och föreläsare och driver bland annat E-handelspodden och design- och webbyrån Grebban. 

I ett sms till Breakit skriver han att han inte längre är involverad i Alltid.

"Jag har inte arbetat med Alltid på över 1,5 år och har inget med bolaget att göra sedan länge".

I ett mejl som gått ut till kunderna skriver bolaget att tjänsten upphör den 28 februari.

Avtalet går därefter tillbaka till kunden. 

Under 2017 omsatte Alltid.se 5,8 miljoner och gjorde en förlust på 15 miljoner kronor. Året innan låg förlusten på 8,2 miljoner kronor. 

 

 

Läs mer