Sök

Skincity visar upp kraftig tillväxt

Skincitye-handelSkönhet

Mikael Kjellman och Annica Forsgren Kjellman. Foto: Jonas Eng

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Lanserar snart i Storbritannien.

Det snabbväxande skönhetsbolaget Skincity har lagt ytterligare ett bra år bakom sig, rapporterar Ehandel.se. Bolaget, som säljer smink och hudvårdsprodukter över nätet, har mellan 2017 och 2018 ökat sin omsättning med 27 procent.

Totalt omsatte Skincity över 350 miljoner kronor, med ett positivt resultat.

“Vi är jättenöjda med 2018 som blev ett händelserikt år för vår del. Utöver förvärvet av Effortless Skin så stärkte vi våra positioner i både Norge och Finland genom lokal etablering”, skriver Skincitys vd Mikael Kjellman till Ehandel.se.

Bolaget berättar också att de redan nästa månad kommer att lansera sin e-handel i Storbritannien.

2017 omsatte Skincity 279 miljoner kronor med ett resultat på 11,3 miljoner.

Läs mer