Det framgår av bolagets hemsida.
Homepods stora fokus är på musik och därför kommer den kinesiska varianten att ha Airplay-stöd. Med det går också att strömma musik från appar som Tencents QQ Music eller Joox, som är en populär tjänst i Hongkong.
Apples lansering av Homepod i Kina kommer samtidigt som företagets försäljning av Iphones börjat utvecklas sämre. Det uppges enligt analytiker bero på höga priser i kombination med Kinas ekonomiska inbromsning.
Apple har sedan dess sänkt priserna på Iphones men kommer inledningsvis att erbjuda Homepod till 17 procent högre pris än de 349 dollar produkten kostar i USA, skriver Techcrunch.
I Kina finns sedan sommaren 2017 konkurrenten Echo från Amazon. Echo är i USA marknadsledaren med 66 procent före Google Home med 29 procent. Homepods andel är endast 5 procent.
Apple lanserar Homepod i Kina
Apple gör sin smarta högtalare, Homepod, tillgänglig på Fastlandskina och Hongkong den 18 januari.
Läs mer