H&M tar sitt hållbarhetskoncept till Sverige

H&M tar sitt hållbarhetskoncept till Sverige

H&M:s klädvårdskoncept Take care finns sedan tidigare i Tyskland, Frankrike och Norge. Foto: Press.

Direkt / Breakit

Konceptet Take care gör det enklare för kunden att fixa och laga sina plagg.
Nu lanseras även servicedelen i utvalda butiker i Sverige.

H&M lanserar sitt hållbarhetskoncept H&M Take care på den svenska marknaden i utvalda butiker och på hm.com i mitten av januari.

Konceptet, som är ett komplement till H&M:s klädinsamling för att göra det enklare för kunden att fixa och laga sina plagg, finns sedan tidigare i Tyskland, Frankrike och Norge. H&M Take Care omfattar olika produkter, en sajt med tips och en service-möjlighet i form av en syateljé i vissa butiker.

Produktserien innehåller bland annat en tvättpåse som silar bort mikroplaster, tvättmedel som tvättar rent i kallvatten, lagningslappar, sy-kit, fläckborttagningsmedel samt våtservetter för rengöring av sneakers.

Servicedelen lanseras initialt i H&M-butiken på Hamngatan i Stockholm och senare under året även i Malmö och Göteborg. Experter kommer att vara på plats i en syateljé i butikerna och kommer att laga, fixa och brodera kläder oavsett var plaggen är köpta.

Produktserien finns förutom online och på Hamngatan till en början i åtta H&M-butiker runt om i Sverige.

Hållbarhet inom modebranschen är ett av ämnena vi tar upp på årets upplaga av Breakits event Beauty & Fashion tech den 4 april. Läs mer och boka biljett här. 

Läs fler artiklar
LÄS MER