Sök

Patrick Ekwall värvas till Everysport media group: “Känns framåtlutande”

Everysport Media Group

Patrick Ekwall. Foto: Janerik Henriksson/TT.

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

Sportprofilen går över till mediekoncernen Everysport media group, ESMG.
"De känns väldigt framåtlutande och nyskapande i en bransch som behöver förnyelse", säger han.

Mediekoncernen Everysport har sina rötter i sport och spel och är uppdelad i två delar: innehåll och media. ESMG driver bland annat Svenska fans, Fotboll direkt, Hockeysverige, Fan tv, Elite prospects och Innebandymagazinet.

Nu värvas sportjournalisten Patrick Ekwall till den nya satsningen på rörligt innehåll. 

“ESMG känns väldigt framåtlutande och nyskapande i en bransch som behöver förnyelse. Jag brinner för att skapa högkvalitativt innehåll både i skriven och rörlig form och här får jag stor frihet i skapandet. Jag var med på en otrolig resa när en nationell kanal tog plats på sportscenen och känner samma potential och driv när jag tittar på vad ESMG har på gång”, säger Patrick Ekwall i ett pressmeddelande.

Han var ett känt ansikte i TV4-rutan i hela 23 år men i slutet av 2016 förlängdes inte hans kontrakt. 2017 blev han istället ambassadör för mobilbettingbolaget Leo vegas och anlitades av tv-huset Discovery sports network.

På ESMG kommer Patrick Ekwall att vara med och skapa och distribuera rörligt innehåll, men även arbeta aktivt med redaktionella varumärken.

“Våra sajter är ledande inom sin nisch och fortsätter växa kraftigt. När vi nu utökar portföljen med rörligt innehåll blir Patrick en viktig pusselbit i att på riktigt skapa kanaler både för text och videoinnehåll. Vi inleder direkt med att bevaka herrlandslagets januariturné på plats i Qatar med Fotboll direkt som avsändare”, säger vd:n Hannes Andersson, i ett pressmeddelande.

Läs mer