Hanna Widell och Amanda Schulman skrotar sina "beauty bars"

Hanna Widell och Amanda Schulman skrotar sina "beauty bars"

Amanda Schulman och Hannah Widell. Foto: Press

Towe Boström

Reporter

Poddstjärnorna drar proppen ur sin satsning.

Poddstjärnorna och entreprenörerna Hannah Widell och Amanda Schulman driver sedan flera år tillbaka det framgångsrika mediebolaget Perfect day. 

Men de står också bakom livsstilsmärket Hannah & Amanda.

Affärsidén handlar om att sälja livsstilsprodukter och kläder och att erbjuda behandlingar på salonger.

Resan har dock varit lite skakigt och i somras drabbades satsningen av ett bakslag. Då framkom det att 15 frisörer sagt upp sig samt att en salong stängdes ned. 

“Under de två år som gått har vi upptäckt att vi inte var så bra på att driva frisörsalonger", sa Hannah Widell vid tillfället. 

Samtidigt meddelade bolaget att fokuset skulle riktas mot beauty bar-konceptet med kortare behandlingar som pedi- och manikyr samt makeup och styling. Nu, några månader senare, meddelar duon att Beauty Bar by Hannah Amanda stänger ned vid årsskiftet. Det innebär att salongen i Åhlens City samt den vid Sturegallerian i Stockholm lägger ned. 

“Vi vill tacka alla våra kunder för härliga år tillsammans!“, skriver bolaget i ett mejl till kunderna.

Karolina Roslund är nytillträdd vd för Perfect Day. 

”Vi vill fokusera på vår kärnverksamhet som är karaktärsdrivet content kopplat till e-handeln”, säger Karolina Roslund.

Bolaget kommunicerade tidigare planer på att öppna fler beauty bars – några månader senare skrotas nu satsningen.

”När jag kom in var redan beslutet att vi lägger ned dem”. 

Men de har varit olönsamma då eftersom ni inte fortsätter?

”Ja.”

Karolina Roslund vill inte uttala sig om varför satsningen inte flög. Hon säger vidare att det är fullt fart i Perfect Day och utlovar mer information under nästa år.

I maj förra året gick systrarna Hannah Widell och Amanda Schulman ut med att de lämnar sina operativa roller i Perfect Day Media. Anledningen var att de ville satsa fullt ut på sitt livsstilsvarumärke. 

Läs fler artiklar
LÄS MER