Sök

Lotta Laurin blir ny marknadschef på Bannerflow

Lotta Laurin blir marknadschef på Bannerflow. Foto: Press och Unsplash.se.

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

Lotta Laurin lämnar kundtjänstjätten Salesforce och blir ny chef på Bannerflow.

Bannerflow är ett snabbväxande techbolag som har tagit fram ett verktyg som gör det möjligt för personer utan programmeringskunskaper att bygga avancerade banner-annonser. Kunderna är idag 200 till antalet och utspridda i 30 länder. 

Nu ska Lotta Laurin sätta Bannerflow ytterligare på den internationella kartan i sin nya roll som marknadschef på bolaget.

"Att få möjligheten att vara del i tech-Europas mest intressanta och snabbast växande bolag känns mycket bra och det ska bli otroligt spännande", säger Lotta Laurin, i ett pressmeddelande.

Hon kommer närmast från amerikanska Salesforce där hon har varit nordisk marknadschef. Hon har även haft flera roller på Postnord och varit vd på Swedma. 

"Jag är oerhört glad att Lotta väljer att ansluta till Bannerflows team och vill vara med på den spännande expansionsresa som vi nu drar igång på allvar", säger Nicholas Högberg, vd på Bannerflow, i en kommentar. 

Lotta Laurin börjar sitt nya jobb i februari nästa år. 

Läs mer