Hövding stärker upp sin organisation

Hövding stärker upp sin organisation

Till vänster, Hanna Risén och Apollonia San Contreras. Foto: Press.

Sara Lindmark

Reporter

Hövding satsar hårdare på produktutveckling och digitala kanaler.

Hjälmbolaget Hövding är noterat på First North och säljer uppblåsbara cykelhjälmar. Nu förstärks organisationen med Apollonia San Contreras som blir digital marknadsansvarig och Hanna Risén rekryteras som utvecklingsingenjör inom mekanik.

"Vi har haft en fantastisk utveckling under året och nu satsar vi för att bli starkare i våra digitala kanaler för att kunna bemöta det intresse som finns för Hövding. Vi stärker även vår kompetens och personalstyrka inom produktutveckling", säger Fredrik Carling, vd på Hövding, i ett pressmeddelande. 

Apollonia San Contreras är civilekonom, specialist på sociala medier och influencer marketing. Hon har bland annat byggt upp ett globalt nätverk med 600 influencers  på techbolaget Kronaby. 

Hanna Risén är maskiningenjör och har en bakgrund från fordonsindustrin.

Hövding har idag 37 medarbetare på huvudkontoret i Malmö. Hjälmen säljs i 16 länder runt om i världen. 

Läs fler artiklar
LÄS MER