Bubbleroom kommer att växa även i år enligt Ville Kangasmuukko

Bubbleroom e-handel Tillväxt
Bubbleroom kommer att växa även i år enligt Ville Kangasmuukko

Ville Kangasmuukoo, vd på Bubbleroom. Foto: Sara Lindmark.

Tobias Blixt

Reporter

Outsourcar sin logistik för att fokusera på företagets kommersiella delar.

E-handelsföretaget Bubbleroom går mot ytterligare ett starkt år och förväntar sig att omsättningen ökar med över 35 procent. Det säger bolagets vd Ville Kangasmuukko till ehandel.se.

Breakit har tidigare berättat om hur Kangasmuukko 2015 tog över som vd på ett krisande Bubbleroom. Resultaten av vd-bytet lät inte vänta på sig och redan 2016 hade bolaget halverat förlusten från 20 till 10 miljoner, samtidigt som försäljning växte med 30 procent.

Förra året gjorde Bubbleroom en vinst på 9 miljoner och omsättningen ökade med hela 50 procent upp till 200 miljoner kronor.

Nu verkar det alltså som att Ville Kangasmuukko och dennes Bubbleroom kommer att fortsätta sin kraftiga tillväxtresa. Något som även resulterade i dagens besked om att de ska outsourca sin logistik till Logent.

“Vi kommer att fortsätta att växa och då vill vi kunna fokusera på de kommersiella delarna. Det här beslutet tar vi för att vi vill få en snabbare leveranstid ut till kund”, säger han till ehandel.se

Ville Kangasmuukko säger att det i framtiden kan bli aktuellt med en investering i ett robotlager likt Autostore. Investeringar i robotlaget är något som flera e-handlare har satsat på den senaste tiden. Jollyroom investerade exempelvis 80 miljoner kronor i ett robotlager nyligen.

“Många e-handlare har gått över till automation, men det finns både för- och nackdelar med det och det handlar ändå om en väldigt stor investering. Så vi vill ta den här tiden till att genomföra en ordentlig förstudie innan vi tar ett beslut”, säger Ville Kangasmuukko till ehandel.se.

Mer om e-handel och retail får du höra på Breakits event Retail tech 2018 den 14 november. Läs mer och boka biljett här.

Läs fler artiklar
LÄS MER