Isabella Löwengrip ska bli världens mäktigaste kvinna – klonar sig och bygger bot-armé

Löwengrip Beauty
Isabella Löwengrip.

Isabella Löwengrip. Foto: Sara Lindmark & Istockphotos.com. Bilden är ett montage.

Towe Boström

Reporter

Superentreprenören duplicerar sig för att lättare kunna ta över världen.
”Vi tar fram kloner av mig i sociala medier", säger Isabella Löwengrip.

Isabella Löwengrip blev nyligen utsedd till näringslivets mäktigaste kvinna. De senaste åren har hon byggt upp en mångmiljonkoncern bestående av bland annat Löwengrip Invest och skönhetsmärket Löwengrip Beauty. 

Hon har nog med pengar för att luta sig tillbaka – men inga tankar på att göra det. 

Snarare tvärtom.

För i själva verket har resan bara börjat.

”Min plan nu är att fortsätta tills jag blir världens mäktigaste kvinna. Jag nöjer mig inte med, och vill inte ens komma på plats två”, säger Isabella Löwengrip i Breakit Daily. 

Så hur ska världsherravälde uppnås då?

För det första känner Isabella Löwengrip att varumärket, det vill säga henne själv, "peakat" lite här i Sverige. Därför är det dags att växla upp rejält i andra länder.

"Men det går faktiskt inte att vara på två ställen samtidigt" – kanske du tänker? 

Sådana kommentarer biter inte på Isabella Löwengrip. Hon har nämligen en plan för att övervinna fysikens lagar – genom att klona sig själv i digital form.

”Vi tar fram kloner av mig i sociala medier, vi sitter just nu med en asiatisk, spansk och en amerikansk version av mig själv”. 

För att tala klarspråk samlar hennes team in data, baserat på hennes aktivitet, som används för att skapa Isabella-avatarer i olika länder. Klonen i fråga kommer att bete sig på ett sätt som den tror att följarna gillar, eftersom de gillat det förr. 

”Nu gäller det att ta all den här datan, all historik om vad folk gillat under mina 13 år, och komprimera och använda det här i framtiden när vi skapar våra avatar-konton”, förklarar Isabella Löwengrip. 

Att det är en klon, så kallad avatar, kommer att framgå tydligt och Isabellorna kommer att få en ”tvist” på de olika marknaderna. Deras miljö kommer att vara grafisk och utformas utifrån var i världen de huserar. 

Att det inte är Isabella Löwengrip själv anser hon inte vara ett problem i framtidens sociala medielandskap.

”Vi pratar mycket om transparens och trovärdighet, i framtiden har det ingenting med saken att göra. Det vi väntar oss är att man väljer ett konto för att det har med inspirationen att göra”, säger Isabella Löwengrip.

Avatarerna är under skapelse och det är möjligt att vi får se de första versionerna redan i början av nästa år. 

"Jag gillar att ta risker. Jag kastar mig ut och hoppas att det fungerar". 

I podden Breakit Daily pratade Isabella Löwengrip även om planerna på att satsa på privatjets och varför affärsplanerna med hotellmagnaten Petter Stordalen gick i stöpet. Hör podden här. 

 

Läs fler artiklar
LÄS MER