Bianca Ingrosso blev från födseln en del av underhållningsfamiljen Wahlgren och har de senaste åren trätt fram som en av Sveriges främsta reality-stjärnor och influencers. På Instagram har profilen samlat på sig över 800.000 följare. Nu meddelar Bianca Ingrosso att hon har en ny plan för att kapitalisera på sitt kändisskap – ett eget sminkvarumärke. “Mina följare frågar mig dagligen om min make-up och vilka produkter jag använder. Nu är det dags att ta steget fullt ut och skapa de produkter som mina följare efterfrågar och jag saknar”, säger hon i ett pressmeddelande. Att kändisar kapitaliserar på sitt inflytande på sociala medier är inget nytt. I Sverige har till exempel Isabella Löwengrip, Ida Warg och Therese Lindgren skapat sina egna hudvårds- och sminkprodukter. På den globala arenan är det allra främsta exemplet världsstjärnan Kylie Jenner, som också kommer från en realityfamilj. Hon når tiotals miljoner följare genom sina konton i sociala medier och har byggt ett skönhetsimperium som värderats till över 8 miljarder kronor av tidningen Forbes. Frågan om vem som blir Sveriges första influencer-miljardär är fortfarande oavgjord. Flera av Bianca Ingrossos branschkollegor har ett rejält försprång, men vem vet – kommer hon hinna före med den här satsningen?