Snapchat rekryterar från Huffington Post och Amazon

Snap Snapchat snapchat
Snapchat rekryterar från Huffington Post och Amazon

Foto: TT

Tobias Blixt

Reporter

Det sociala mediet rekryterar två techveteraner för att stärka bolaget.

Snapchat är fortfarande de ungas plattform. Den senaste undersökningen “Svenskarna och internet” visade att 38 procent av befolkningen använde Snapchat, en siffra som låg på hela 95 procent för unga mellan 12 och 15 år.

Samtidigt kommer rapporter om problem hos bolaget Snap.

För bara någon vecka sedan kunde vi rapportera om att Snap håller på att få slut på pengar. Det menade ansedda analysfirman Moffett Nathanson, trots att Snaps medgrundare Nathan Spiegel sagt att bolaget ska nå lönsamhet under 2019.

Tidigare i år lämnade dessutom finanschefen och Snaps chefsstrateg Imran Khan är på väg bort från bolaget.

För att ersätta Imran Khan har bolaget nu rekryterat hela två techveteraner som ska hjälpa bolaget framåt. Det rapporterar Bloomberg.

Den ena rekryteringen är Jeremi Gorman som var tidigare var chef för annonsförsäljning på Amazon, hon blir nu Snaps nya affärschef. Den andra rekryteringen är Jared Grusd, som varit vd på Huffington Post med tidigare erfarenhet på Spotify och Google. Han blir bolagets nya chefsstrateg.

Snap har länge haft problem med minskad användartillväxt och när bolaget släppte en omdesignad version av appen i början av året möttes de av massiva protester.

Imran Khan meddelade att han skulle lämna bolaget förra månaden.

Snap handlades kring 20:00 på onsdagskvällen för strax under 7 dollar. När bolaget börsintroducerades i mars 2017 var introduktionskursen 17 dollar.

Läs fler artiklar
LÄS MER