Adlibrisgruppen, som är ett av Nordens ledande e-handelsbolag, ska tillsammans med TV4-Gruppen börja sälja produkter som kretsar kring matlagning och bakning.
Tillsammans lanserar Bonnierbolagen nu e-handelssajten Köketsfavoriter.
Målsättningen är att bli den ledande e-handelsbutiken för produkter inom matlagning, bakning och dukning.
"Kökets favoriter blir först ut i en omfattande satsning på mat för TV4-Gruppen. Genom samarbetet med Adlibris föds en stark och inspirerande näthandel och TV4 bryter ny mark. Vi bygger nu också ett helt nytt ekosystem runt mat för att stärka vårt totala materbjudande till konsument", säger Camilla Everberg, affärsområdeschef mat på TV4-Gruppen i en kommentar.
"Vårt mål är att skapa den ledande och mest inspirerande matupplevelsen på alla plattformar genom att erbjuda innehåll, produkter och tjänster som tar användarna från inspiration till handling."
Bland de varumärken som ska säljas via Kökets favoriter ingår Global, Ankarsrum, Iittala, Eva Solo, Stelton, House Doctor, Kusmi te, Rosendahl, Johan & Nyström, Skeppshult, Skultuna, Dualit med flera.