Sök

Ideal of Sweden-grundarna startar Golden Vagance

iDeal of SwedenGoldenVagancee-handel

Joachim Lindström och Filip Ummer, grundare av Ideal of Sweden. Foto: Skärmdump /

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Ska sälja badkläder och solglasögon både online och i butik.

Grundarna bakom det hajpade bolaget Ideal of Sweden har dragit igång en ny satsning med lansering 2019, men det är inte tal om några nya mobiltillbehör.

Med nystartade Golden Vagance ska Joachim Lindström och Filip Ummer, tillsammans med det nya företagets vd Christoffer Johansson, sälja solglasögon och lyxiga badkläder, det skriver Norrköpings Tidningar.

“Vi har pratat om det här i flera år och nu är det dags. Vid det här laget kan vi mycket om marknadsföring och sociala medier så startsträckan ska inte behöva bli så lång”, säger Joachim Lindrström, vd på Ideal of Sweden till tidningen.

Försäljningen ska ske både online och i butiker, skriver tidningen, med ett inledande fokus på de skandinaviska och tyska marknaderna, även om förutsättningarna för en global satsning finns på plats.

Bolaget ska ha tagit in tio miljoner kronor och liksom med Ideal of Sweden är marknadsföring genom influencers en viktig del av marknadsföringen.

“Vi vill att våra badkläder och solglasögon ska kännas tidlösa”, säger vd:n Christoffer Johansson till Norrköpings Tidningar.

Tidigare i år skrev vi om att Ideal och Sweden-grundaren Joachim Lindström hade inlett en gemensam satsning tillsammans med Isabella Löwengrip. Med Hermine Hold ska de sälja håraccessoarer tillsammans och tror sig ha hittat en ny öppning i marknaden.

Läs mer