Nu satsar Hallon på billiga företagsabonnemang: ”Vi såg en lucka på marknaden”

Nu satsar Hallon på billiga företagsabonnemang: ”Vi såg en lucka på marknaden”

Lågprisoperatören utmanar företagsmarknaden med ett abonnemang för mindre än en hundring. ”Företagsabonnemangen har fokuserat för mycket på de stora företagen på bekostnad av de mindre”, säger Saul Amram, chef på Hallon Företag.

Småföretagare och entreprenörer kan andas ut. Tiden då ni pröjsade dyra pengar för ett företagsabonnemang ni kanske ändå inte utnyttjade till fullo är över. För nu finns en helt ny lösning som är jämförbart med ett vanligt privatabonnemang.

Och allt började när en marknadsundersökning* landade hos ledningen för Hallon i höstas.

Erbjudande: Halva priset i tre månader på Hallons nya bindningsfria företagsabonnemang 

”Det visade sig att majoriteten av företagarna inte hade behov av tjänster som mobil växel och att cirka 70 procent av de tillfrågade skulle överväga att byta abonnemang – om besparingen är minst 200 kronor. Så vi tänkte: låt oss utmana företagsmarknaden och oss själva genom att sänka priserna för företag. Vi tror om att vi håller det enkelt med fokus på försäljning online så kommer volymen att kompensera”, säger Saul Amram, chef på Hallon Företag.

Ett nytt företagsabonnemang togs fram. Något som på riktigt skulle kunna jämföras med de billigaste privatabonnemangen – låga priser, inga aktiveringsavgifter, inga startavgifter, inga bindningstider eller uppsägningstider. Och man får dessutom spara upp till 100 GB oanvänd surf hur länge man vill.

Något som utmanar den gamla telekomsanningen att företagsabonnemang måste vara dyrare än privatabonnemang.

”Vi visste att många företag sitter på dyra företagsabonnemang men är för små för att kunna förhandla sig till rabatter. Vi trodde också att otroligt många småföretagare väljer ha privata abonnemang och därmed riskerar att tvingas lägga onödig tid på att redovisa detta i bokföringen, fortsätter Saul Amram.

”Nu kan vi erbjuda båda dessa grupper ett billigt företagsabonnemang, där du varje månad kommer få hem ett redovisningsunderlag via din mejl”.

Abonnemanget är helt digitalt. Inget pappersarbete. Inga fysiska butiker. En effektiv kundservice online via chatt eller mail när du behöver få hjälp eller har frågor.

”Det ska vara lätt och enkelt att vara kund hos oss. Företagare har fullt upp och ska inte behöva lägga massa tid på telefonin”, säger Saul Amram.

Tre månader för halva priset – läs mer om Hallons nya företagsabonnemang här!

Om satsningen går att räkna hem är för tidigt att säga. Men sedan de nya abonnemangen lanserades 12 februari har försäljningen av Hallons företagsabonnemang ökat med 400 procent.

”Det finns en efterfrågan, helt klart”, säger Saul Amram.

”Vi tror att företagare är trötta på att betala för mycket”.

Saul Amram, chef på Hallon Företag

* Marknadsundersökningen gjordes av NEPA på uppdrag av 3. Strax över 400 personer svarade på undersökningen.

Läs fler artiklar
LÄS MER