Sök

Otippat samarbete? Spotify och prinsessan Madelaine i “spontant möte”

Spotify

Prinsessan Madeleine av Sverige och Martin Lorentzon, medgrundare av Spotify. Foto: Maja Suslin/Jessica Gow/TT. Bildmontage av Breakit.

Breakit

Breakit

Spotify kan inleda nytt samarbete med Prinsessans Childhood foundation.

Den svenska streamingplattformen gör ständigt samarbeten med olika starka profiler och innehållsskapare. För några veckor sedan tecknade bolaget bland annat ett miljonavtal med komikern Amy Schumer om en ny podcast på Spotify.

Nu kan det dock verka som att grundaren Martin Lorentzon har ett lite mer udda samarbete på gång för sitt bolag.

Han har nämligen haft ett möte med prinsessan Madeleine och hennes välgörenhetsorganisation Childhood. Det avslöjar den svenska kungligheten på sitt instagram-konto, något som först rapporterades av Expressen.

“Spännande möte mellan Childhood och Spotify”, skriver prinsessan på sitt konto med 128.000 följare.

Skärmdump från prinsessans instagram-konto.

Vilken typ av samarbete det handlar om framgår inte av prinsessan Madeleines sociala medier-konto.

“Mötet med Spotify var spontant och helt förutsättningslöst men vi skulle tycka att det vore väldigt kul att samarbeta med dem i framtiden”, säger Åsa Andreasson Åkerström, kommunikationsansvarig på Childhood.

Läs mer