Kampen om Sveriges digitala gamblers hårdnar i princip dag för dag och nya nätkasinon ploppar upp som svampar. En strategi för att sticka ut från mängden är att knyta till sig olika kändisar och profiler. Nyligen har Breakit kunnat berätta om Zlatans investering i sportbettingplattformen Bethard, och världsstjärnans påföljande “juckdans” inför fotbolls-VM i Ryssland. Nu rapporterar papperstidningen Dagens industri att även Metal casino hakat på influencertrenden. Bolaget har bland annat tecknat avtal med rocklegendaren Ozzy “The prince of darkness” Osbourne. Han är bland annat känd som front figuren i Black Sabbath och för att ha bitit av huvudet på en fladdermus under en konsert. Nu har han fått 1 procent av aktierna i Metal casino, för att agera reklampelare åt bolaget. “Det har fungerat över all förväntan, Ozzy är inte bara ett legendariskt namn för hårdrockare över hela världen utan även en ödmjuk person som är mycket intresserad av det vi gör”, säger Clas Dahlén, medgrundare av kasinosajten, till Dagens industri. Till tidningen berättar han även att bolaget siktar på en notering på Stockholmsbörsen inom sex till nio månader. Dagens industri rapporterar att bolaget idag har 22.000 användare.