Sök

Jätten siktar på mammor med deg

Walmart

Foto: TT

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

Walmart rullar ut nytt shoppingkoncept.

Walmart har rullat ut Jetblack, en abonnemangsbaserad shoppingtjänst riktad främst mot välbärgade mammor. Det rapporterar CNBC.

Plattformen startar i New York, där den har fått genomgå betatester, innan den expanderar vidare till övriga USA, sade Walmart under sin bolagsstämma där Jetblack blev presenterad.

För ett månadspris av 50 dollar kommer kunder som tecknar upp sig för Jetblack att erbjudas rekommenderade produkter, gratis inslagning, snabb leverans och enkla returer.

Jetblack är också enkel att handla med då förutom att beställa via telefonen också går bra att köpa varorna genom sms-meddelanden.

Vidare är Jetblack inte bara begränsad till produktutbudet hos Walmart eller dess e-handelsbolag Jet.com, utan det finns möjlighet att också kunna köpa in från återförsäljare som Saks, Bluemercury och Pottery Barn.

Jetblack kommer i USA att konkurrera med bland annat Amazon Prime, vars månatliga abonnemangspris är på 12,99 dollar. Men som angivet ovan blir alltså Jetblack något av en premiumtjänst med fokus på rika mammor.

Läs mer