Sök

Spoon och Bonnier köper alla aktier i norska innehållsbyrån Teft

BonnierSpoonContent marketing

Från vänster: Anders Ribba, Spoon Torfinn Solbrekke, Teft Hans Havdal, Teft Eirik Norderud, Teft Trond Juliussen, Bonnier Media Johan Andersson, Spoon Fotograf: Geir Anders Rybakken Ørslien

Breakit

Breakit

Innehållsbyrån Spoon stärker sin position genom att tillsammans med Bonnier Media köpa den norska innehållsbyrån Teft.


Det nya Spoon Norge kommer efter sammanslagningen ha 18 norska anställda och en förväntad omsättning på över 30 miljoner norska kronor under 2016.

“Det är en ‘perfect match.’ Tefts erkänt goda kunskaper tillsammans med Bonnier Medias specialistkompetens och vår globala närvaro ger oss en position som Norges ledande content marketing-byrå, säger Anders Ribba, vd för Bonnierägda Spoon, i ett pressmeddelande.

Teft startades 2006 och till kunderna hör Vinmonopolet, Securitas, Kongsberg Gruppen, Statsbygg och ett flertal dagstidningar.

Spoon som är Nordens ledande innehållsbyrå köper tillsammans med Bonnier Media 100 procent av aktierna i bolaget.

“Spoon är i en egen division i vår bransch, och att bli en del av Spoon-familjen kommer ge våra uppdragsgivare tillgång till stor expertis inom digital utveckling, native advertising och analys,” säger Eirik Norderud, vd för Teft.

Som en del i affären kommer Bonnier Medias avdelning för content marketing, Bonnier Creative, att flyttas in i det nya bolaget. Totalt kommer Spoon-koncernern att ha totalt 160 anställda.

Läs mer