Sök

Sleepo växer – men är besvikna

Sleepoe-handel

Philip Nickolsten, grundare och vd för Sleepo. PRESSBILD.

Direkt / Breakit

Direkt / Breakit

Resultatet sämre än förra året.

Sleepo, som säljer möbler och inredning på nätet, redovisar intäkter från rörelsen om 20,5 miljoner kronor för det tredje kvartalet, december 2017 till och med februari 2018, i det brutna räkenskapsåret. Det motsvarar en tillväxt på 22 procent (54%).

Bruttomarginalen uppgick till 39 procent (40%).

Ebitda-resultatet för kvartalet försämrades jämfört med samma period under föregående år och uppgick till -0,7 miljoner kronor (-0,3).

"Trots en framgångsrik lagerflytt under föregående kvartal, där vi säkerställt en ökad skalbarhet och kvalitet i varuflödet mot kund, har vi ännu inte hunnit uppnått den effektivitet i tredjepartslogistiken som kommer leda till önskade skalfördelar för bolaget. Bolaget lägger ett stort fokus på detta område och åtgärder är tagna för att säkerställa en ökad kostnadseffektivitet i tredjepartslogistiken", står det i rapporten.

Läs mer