Sök

WeAreQiiwi ökar omsättning men vänder till förlust

WeareqiwiiGamingSpelutveckling

Qiiwi-gänget. Foto: Press

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

Har ökat antalet spelare kraftigt.

Spelutvecklingsbolaget WeAreQiiwi Interactive redovisar ökad omsättning under första kvartalet jämfört med samma period året innan. Bolaget rapporterar även en rörelseförlust.

Omsättningen uppgick till 5,6 miljoner kronor (2,3), en ökning med 143 procent mot föregående år.

Bolagets vd Erik Dale Rundberg skriver att det är med glädje han kan konstatera att bolaget under perioden lyckats nå fram till två spännande lanseringar.

Dels har bolaget inlett lanseringen av Backpacker Arena i Danmark vilket är en funktion som kommer att tillföra ett betydligt större socialt inslag i speltiteln Backpacker.
Man har även inlett mjuklanseringen av bolagets nya ordspel Word Memories.

På användarnivå uppgick antalet dagligt aktiva användare (DAU) för kvartalet till 62 901 stycken, vilket uppges vara en förbättring mot det föregående kvartalet.

Antalet månatligt aktiva användare uppgick till 272 500 stycken (MAU), också det en klar förbättring mot det föregående kvartalet.

Inom bolagets skolsatsning arbetar man fortfarande med tre distributörer för att skala upp licensförsäljningen. Summeringen hittills är fortfarande att bolaget behöver skala upp antalet sålda licenser för att nå lönsamhet inom projektet.

Rörelseresultatet blev -1,5 miljoner kronor (0,5), i likhet med resultatet före skatt och resultatet efter skatt.

Kassan uppgick till 11,6 miljoner kronor per utgången av kvartalet (4,9).
 

Läs mer