H&M i nytt designsamarbete med italienska Moschino

Breakit - H&M i nytt designsamarbete med italienska Moschino
Jeremy Scott, Ann-Sofie Johansson och Gigi Hadid. Foto: Press/ Janerik Henriksson/TT.
Towe Boström
Towe Boström
Reporter

Klädjätten presenterar ny kollektion.

Towe Boström
Towe Boström
Reporter

Klädjätten H&M har precis presenterat ett nytt samarbete. Det rör sig om det italienska modehuset Moschino som designat en ny kollektion för män och kvinnor.

I ett pressmeddelande beskriver H&M  kollektionen som livskraftig, lekfull och full av humor.

Ann-Sofie Johansson är kreativ rådgivare på H&M.

”Moschino och H&M är det perfekta samarbetet och mixar ihop pop, street-kultur och glamour”, säger Ann-Sofie Johansson.

Jeremy Scott, kreativ chef för Moschino, säger att han är exalterad över samarbetet.

”Mitt livsverk har handlat om att nå människor genom mode, med det här samarbetet har jag möjligheten att nå fler fans än jag någonsin tidigare haft möjligheten att göra”, säger Jeremy Scott.

Kampanjen beskrivs som ett innovativt tv-koncept som använder sig av social- och traditionell media för att skapa nya upplevelser i en digital värld.

Kollektionen kommer att vara tillgänglig online och i utvalda H&M-butiker världen över från och med den 8 november.

Tidigare i veckan kunde vi rapportera att H&M:s pågående ombyggnationer av sitt svenska laget har lett till negativa konsekvenser. Det handlar om försenade paket för de kunder som beställt över nätet och kritiken har inte låtit vänta på sig. 

Läs fler artiklar
LÄS MER