NA-KD tappar digitalspecialist – Jonas Carlström går till e-handelsbyrå

Breakit - NA-KD tappar digitalspecialist – Jonas Carlström går till e-handelsbyrå
Jarno Vanhatapio, grundare och vd för Na-Kd. Foto: Press
Sara Lindmark
Sara Lindmark
Reporter

Lämnar tjänsten efter ett år.

Sara Lindmark
Sara Lindmark
Reporter

Jonas Carlström lämnar rollen som digital marknadsförare på det snabbväxande modeföretaget NA-KD, bara ett år efter att han värvats från Mat.se.

Istället tar han steget över till e-handelsbyrån Star Republic där han får titeln digital marknadsföringsspecialist, skriver E-handel.se.

“NA-KD är just nu ett av de snabbast växande företagen i Europa men är samtidigt fortfarande i början av en framgångssaga. För mig personligen lockas jag mer av att utvecklas inom den digitala affären med flera olika kunder och deras utmaningar”, skriver Jonas Carlström i ett mejl till E-handel.se.

"Jag har haft en väldigt spännande och lärorik tid på NA-KD där vi nått våra tuffa och högt uppsatta försäljningsmål."

Han ska nu vara med och ta fram en digital strategi som ökar försäljningen hos Star Republics e-handelskunder.

“Jag älskar att träffa kunder och se glädjen när de visar vad den ökade försäljningen faktiskt har inneburit för dem personligen och företaget, säger Jonas Carlström.

Rättelse: I en tidigare version av artikeln skrev vi att Jonas Carlström var digital marknadschef på NA-KD – utifrån den engelska titeln "Digital marketing manager". Korrekt är att han jobbat med digital marknadsföring utan personalansvar eller arbetsledande roll. Vi ber om ursäkt för missförståndet.

Läs fler artiklar
LÄS MER