NA-KD tappar digitalspecialist – Jonas Carlström går till e-handelsbyrå

NA-KD

Jarno Vanhatapio, grundare och vd för Na-Kd. Foto: Press

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

Lämnar tjänsten efter ett år.

Jonas Carlström lämnar rollen som digital marknadsförare på det snabbväxande modeföretaget NA-KD, bara ett år efter att han värvats från Mat.se.

Istället tar han steget över till e-handelsbyrån Star Republic där han får titeln digital marknadsföringsspecialist, skriver E-handel.se.

“NA-KD är just nu ett av de snabbast växande företagen i Europa men är samtidigt fortfarande i början av en framgångssaga. För mig personligen lockas jag mer av att utvecklas inom den digitala affären med flera olika kunder och deras utmaningar”, skriver Jonas Carlström i ett mejl till E-handel.se.

"Jag har haft en väldigt spännande och lärorik tid på NA-KD där vi nått våra tuffa och högt uppsatta försäljningsmål."

Han ska nu vara med och ta fram en digital strategi som ökar försäljningen hos Star Republics e-handelskunder.

“Jag älskar att träffa kunder och se glädjen när de visar vad den ökade försäljningen faktiskt har inneburit för dem personligen och företaget, säger Jonas Carlström.

Rättelse: I en tidigare version av artikeln skrev vi att Jonas Carlström var digital marknadschef på NA-KD – utifrån den engelska titeln "Digital marketing manager". Korrekt är att han jobbat med digital marknadsföring utan personalansvar eller arbetsledande roll. Vi ber om ursäkt för missförståndet.

Läs mer